• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Hasiera
  • Jokuen gunea
  • MALERREKA ENGLISH CORNER
  • Kontaktua

Sunbilla Eskola

Sunbilla Eskola webgunea

  • Gure eskola
    • Kokapena
    • Irakaslegoa
    • Eskola kontseilua
  • Egutegia
  • IRTEERAK
  • Berriak
  • Ongi pasatzeko baliabideak
  • Kontaktua

Eguberri ondorengo COVID protokolo eguneratua

2022-01-12 por adminwpcpsunbi Leave a Comment

Jakinen duzuen bezala, Eguberri ondoren Nafarroako Gobernuak eta Hezkuntza departamentuak, dagoeneko indarrean dagoen protokoloan egokitzapen batzuk egin ditu. Horregatik, eta denek jakinaren gainean egoteko, hementxe atxikitzen dizkizuegu bidalitako jarraibide berriak:

2022ko urtarrilaren 8an, Lurralde arteko Kontseiluaren Osasun Publikoaren Batzordean honako agiri hauek onartu dira:

• Ikastetxeetan eta unibertsitateetan COVID-19 prebentziorako neurriak indartzeko eta egokitzeko proposamena, 2022ko urtarrilean aurrez aurreko jarduera berrabiarazteko.

• Ikastetxeetan COVID-19 kasuak agertzen direnean jarduteko gida SARS-COV-2 birusaren zirkulazio handiko testuinguru batera egokitzea.

Dokumentu horiek hemen daude eskuragarri:

https://www.mscbs.gob.es/profesionales/saludPublica/ccayes/alertasActual/nCov/documentos.htm



Agiri horietan, urtarrilaren 4an Osasun Sistema Nazionaleko Lurralde arteko Kontseiluak, Hezkuntzako Konferentzia Sektorialak eta Unibertsitate Politikaren Konferentzia Orokorrak egindako ezohiko bileran hartutako erabakiak garatzeko neurriak zehazten dira, 2021/2022 ikasturteko gabonetako oporren ondoren jarduera akademikoari berriro ekiteko.

Azpimarratzekoak dira, besteak beste:

1. Ikastetxeak zabaltzea bermatu behar dugu.


2. 2021-2022 ikasturterako aurrez aurreko hezkuntza-jarduera garatzeko prebentzio- eta antolaketa-protokoloan jasotako prebentziorako funtsezko neurrien ezarpena eta betetzea indartu behar dugu ikastetxeetan, bereziki honako hauek:


a. Funtsezkoa da ikastetxera EZ joatea, baldin eta:

I. COVIDekin bateragarria den edozein sintoma dago, diagnostikatu bada ala ez.


II. COVID diagnostikoa badago.


III. Berrogeialdia egiteko agindua jaso bada.

b. Aireztapen natural iraunkorra eta gurutzatua ziurtatzea, eta aire zabaleko jarduerei lehentasuna ematea.

c. Musukoa behar bezala erabiltzen dela bermatzea, behar bezala doituta.

d. Eskuen higiene egokia egitea.

3. Hezkuntza-maila guztietan presentzialtasuna bermatzea, COVID-19aren aurkako txertaketaren estaldura handia baita biztanlerian eta, beraz, orain arte ikastetxeetan aplikatzen ari ziren antolamendu-neurri berberekin jarraituko dugu, alerta epidemiologikoko egoeren arabera jokatzeko moduan aldaketarik egin beharrik gabe.

4. Birusaren zirkulazio handiaren eta ikastetxeetan presentzialtasuna lehenesteko printzipioaren ondorioz, ez da neurririk aplikatuko ikasgela bat ixteko, ez bada ikasgela horretan gutxienez 5 kasu positibo daudelako edo 7 eguneko edo gutxiagoko epean ikasleen % 20 positibo delako.

5. Baieztatutako kasuak ez dira ikastetxera joan behar eta isolatuta egon behar dira koadro klinikoaren amaieratik 3 egun igaro arte, eta sintomak hasi zirenetik edo sintomarik gabeko kasuetan, diagnostikoa egin denetik gutxienez 7 egun igaro arte.

6. Ikasgelei agintzen zaizkien berrogeialdiek, oro har, 7 eguneko iraupena izango dute, eta hura amaitu eta hurrengo hiru egunetan kontu handiz ibili beharko dira eta gizarte-elkarreraginak mugatu beharko dira, musukoa, indarrean dagoen legediaren arabera, etengabe erabiliz.

7. Lehen kasu bat ikasgela batean agertzen denean, eta, guztira, 4 kasu bitarte, Haur eta Lehen Hezkuntzako ikasleek ez dute berrogeialdirik egingo (immunosupresioa duten pertsonek izan ezik).

8. Ikastetxeko irakasleek eta gainerako langileek, hezkuntza-etapa guztietakoek, eta 12 urte eta gehiagoko biztanleek COVID-19a goiz detektatzeko, zaintzeko eta kontrolatzeko estrategiaren dokumentuan biztanleria orokorrarentzat proposatutako koarentena-jarraibideak jarraituko dituzte.

9. Hezkuntza bereziko ikastetxeak ingurune kalteberatzat hartzen dira eta, beraz, osasun-sistemaren jarraipen aktiboa izango dute.

10. Infekzio aktiboaren diagnosi-proba bakarra egingo zaie kontaktu estu zaurgarriei edo ingurune kalteberetan bizi direnei (PCR edo beste bat). Oro har, ez da baheketarik egingo.

11. Ikastetxeetako COVID arduradunek informazioa emango diete ikasgelarekin lotutako ikastetxeko irakasleei eta langileei, bai eta kasu egiaztatuak detektatu diren ikasgelako gainerako haurren senideei edo legezko tutoreei ere, eta adieraziko zaie azken kontaktuaren ondorengo 10 egunetan kontu handiz ibiltzeko eta interakzio sozialak ahalik eta gehien murrizteko, indarrean dagoen legediaren arabera musukoa etengabe erabiliz. Bereziki, pertsona kalteberekiko kontaktua saihestu behar da. Era berean, sintoma bateragarriak agertzen direnean ikastetxera ez joateko eta osasun-sistemarekin harremanetan jartzeko esango zaie.


Azken puntuari dagokionez, Hezkuntzako Informazio Sistemen Zerbitzua jakinarazpen automatikoko prozesu bat lantzen ari da, datozen egunetan martxan egongo dena. Funtzionamendua eraginkorra izan dadin, ezinbestekoa izango da Educan erregistratutako harremanetarako posta elektronikoko datuak eguneratuta egotea; beraz, komeni da ikastetxeek informazio hau familiei, legezko tutoreei eta irakasleei behar bezala zabaltzea, aipatutako datu horiek Educan berrikus ditzaten.

Berriz ere goraipatu eta eskertu nahi dugu bizitzen ari garen egoera konplexu hauetan egiten ari zareten lan bikaina, Nafarroako hezkuntza-sistemako langileek Nafarroako Foru Komunitatean hezkuntzarekin duten konpromiso handia erakusten duena.

Con fecha de 8 de enero de 2022, en el seno de la Comisión de Salud Pública del Consejo Interterritorial se han aprobado los siguientes documentos:

·         Propuesta de refuerzo y adaptación de las medidas de prevención COVID-19 en centros educativos y centros universitarios para el reinicio de la actividad presencial en enero de 2022.

·         Adaptación de la guía de actuación ante la aparición de casos de COVID-19 en centros educativos a un contexto de alta circulación de virus SARS-COV-2.

Estos documentos estarán disponibles en:

https://www.mscbs.gob.es/profesionales/saludPublica/ccayes/alertasActual/nCov/documentos.htm

En estos documentos se recoge la concreción de las medidas para desarrollar los acuerdos adoptados en la reunión extraordinaria conjunta celebrada el pasado día 4 de enero entre el Consejo Interterritorial del Sistema Nacional de Salud, la Conferencia Sectorial de Educación y la Conferencia General de Política Universitaria de cara al reinicio de la actividad académica del curso 2021/2022 tras las vacaciones de Navidad.

Entre los aspectos a reseñar podemos destacar:

1.      Debemos garantizar la apertura de los centros educativos.

2.      Debemos reforzar la implementación y el cumplimiento de las medidas clave de prevención en centros educativos recogidas en el Protocolo de prevención y organización para el desarrollo de la actividad educativa presencial para el curso académico 2021-2022, en especial las siguientes:

a.       Es fundamental NO acudir al centro educativo si:

i.                    Hay cualquier síntoma compatible con COVID, se haya diagnosticado o no.

ii.                  Si hay diagnóstico de COVID.

iii.                Existe indicación de cuarentena.

b.      Asegurar una ventilación natural permanente y cruzada, y priorizar actividades al aire libre.

c.       Garantizar el uso correcto de la mascarilla, incluyendo su ajuste adecuado.

d.      Realizar una adecuada higiene de manos.

3.      Garantizar la presencialidad en todos los niveles educativos dada la alta cobertura de vacunación frente a COVID-19 a nivel poblacional, por lo que seguiremos con las mismas medidas organizativas que se estaban aplicando hasta ahora en los centros sin necesidad de cambios de escenario en función de los estados de alerta epidemiológica.

4.      Debida a la alta circulación del virus y al principio de priorización de la presencialidad en los centros educativos, no se aplicarán medidas dirigidas al cierre de un aula si no hay al menos una agrupación de 5 o más casos confirmados en la misma o un 20% de los alumnos en un periodo inferior o igual a 7 días.

5.      Los casos confirmados no deben acudir al centro y deben permanecer en aislamiento hasta trascurridos 3 días del fin del cuadro clínico y un mínimo de 7 días desde el inicio de los síntomas o desde el diagnóstico en casos asintomáticos.

6.      Las cuarentenas de aulas que se indiquen tendrán, con carácter general, una duración de 7 días y durante los tres días siguientes a la finalización de la misma se deberán extremar las precauciones y limitar las interacciones sociales utilizando de forma constante la mascarilla de acuerdo a la legislación vigente.

7.      Ante la aparición de un primer caso en un aula y hasta un total de 4, los alumnos y alumnas de los niveles educativos de infantil y primaria no realizarán cuarentena (a excepción de las personas con inmunosupresión).

8.      El profesorado y otro personal del centro, de todas las etapas educativas, y la población de 12 años y más seguirán las indicaciones de cuarentena que se proponen para la población general en el documento de Estrategia de detección precoz, vigilancia y control de COVID-19.

9.      Los centros de educación especial, se consideran entornos vulnerables, por lo que tendrán un seguimiento activo por parte del sistema de salud.

10.  Únicamente se realizará una prueba diagnóstica de infección activa (PCR u otras) a los contactos estrechos vulnerables o que vivan en entornos vulnerables. No se realizarán cribados con carácter general.

11.  Los y las responsables COVID de los centros educativos, informarán al profesorado y personal del centro relacionado con el aula y a los familiares o tutores legales del resto de los niños y niñas de una clase donde se hayan detectado casos confirmados de la situación y se les indicará que durante los 10 días posteriores a la última exposición, extremen las precauciones y reduzcan todo lo posible las interacciones sociales utilizando de forma constante la mascarilla de acuerdo a la legislación vigente. Especialmente se debe evitar el contacto con personas vulnerables. Asimismo, se les indicará que ante la aparición de síntomas compatibles no acudan a clase y contacten con el sistema sanitario.

En lo referente al último punto, desde el Servicio de Sistemas de Información de Educación se está trabajando en un proceso de notificación automático que estará operativo en los próximos días. Para el eficaz funcionamiento del mismo será imprescindible contar con la adecuada actualización de los datos de correo electrónico de contacto registrados en Educa, por lo que sería recomendable una adecuada divulgación por parte de los centros para que familias, tutoras o tutores legales y profesorado revisen los datos que figuran en Educa.

Queremos reconocer y agradecer, nuevamente, el excelente trabajo que estáis realizando en las complejas circunstancias que nos toca vivir y que demuestra el gran compromiso de las trabajadoras y los trabajadores del sistema educativo navarro con la Educación en la Comunidad Foral de Navarra.

Tomás Rodríguez Garraza
Director General de Formación Profesional
Lanbide Heziketako zuzendari nagusia 
Gil Sevillano González
Director General de Educación
Hezkuntzako zuzendari nagusia 

Filed Under: Berriak, Hasiera

Reader Interactions

Utzi erantzuna Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

Primary Sidebar

APLIKAZIOEN AZALPEN BIDEOAK

Odisea liburutegi digitala

ERA, belaunaldi berrien aukera.

Egutegia

2025(e)ko maiatza
A A A O O L I
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Api    

Bilatu

Artxiboak

  • 2025(e)ko maiatza (3)
  • 2025(e)ko apirila (4)
  • 2025(e)ko martxoa (4)
  • 2025(e)ko otsaila (3)
  • 2025(e)ko urtarrila (1)
  • 2024(e)ko abendua (2)
  • 2024(e)ko azaroa (3)
  • 2024(e)ko urria (3)
  • 2024(e)ko iraila (2)
  • 2024(e)ko uztaila (1)
  • 2024(e)ko ekaina (1)
  • 2024(e)ko maiatza (1)
  • 2024(e)ko apirila (3)
  • 2024(e)ko martxoa (7)
  • 2024(e)ko otsaila (5)
  • 2024(e)ko urtarrila (5)
  • 2023(e)ko abendua (3)
  • 2023(e)ko azaroa (1)
  • 2023(e)ko urria (1)
  • 2023(e)ko iraila (2)
  • 2023(e)ko ekaina (1)
  • 2023(e)ko apirila (2)
  • 2023(e)ko martxoa (5)
  • 2023(e)ko otsaila (3)
  • 2022(e)ko abendua (2)
  • 2022(e)ko azaroa (6)
  • 2022(e)ko iraila (3)
  • 2022(e)ko ekaina (2)
  • 2022(e)ko maiatza (1)
  • 2022(e)ko apirila (3)
  • 2022(e)ko martxoa (3)
  • 2022(e)ko otsaila (3)
  • 2022(e)ko urtarrila (1)
  • 2021(e)ko abendua (7)
  • 2021(e)ko azaroa (2)
  • 2021(e)ko urria (1)
  • 2021(e)ko iraila (1)
  • 2021(e)ko ekaina (1)
  • 2021(e)ko maiatza (2)
  • 2021(e)ko apirila (1)
  • 2021(e)ko martxoa (1)
  • 2021(e)ko otsaila (2)
  • 2020(e)ko abendua (5)
  • 2020(e)ko azaroa (4)
  • 2020(e)ko iraila (1)
  • 2020(e)ko ekaina (6)
  • 2020(e)ko maiatza (1)
  • 2020(e)ko apirila (5)
  • 2020(e)ko martxoa (17)
  • 2020(e)ko otsaila (4)
  • 2020(e)ko urtarrila (2)
  • 2019(e)ko abendua (6)
  • 2019(e)ko azaroa (1)
  • 2019(e)ko urria (1)
  • 2019(e)ko iraila (1)

Footer

Kategoriak

  • Berriak (158)
  • Hasiera (84)
  • MALERREKA ENGLISH CORNER (1)
  • Ongi pasatzeko baliabideak (16)

Azken Sarrerak

  • Euskaraldia
  • Bide heziketa
  • Saharatik bueltan Nahiaren esperientzia
  • Lupe Lekuona eskolan
  • Lur Gallastegi eskolan

Meta

  • Hasi saioa
  • Sarreren jarioa
  • Iruzkinen jarioa
  • WordPress.org

Copyright © 2025 · Magazine Pro para Genesis Framework · WordPress · Log in